Een merk wat al jaren bekend staat om zijn verhaal
rondom geluk is natuurlijk Coca-Cola.
Sinds 2009 gebruikt Coca-cola de slogan: Open
Happiness. Natuurlijk is Open Happiness een vrij letterlijke en bevelende
slogan: Open Geluk. Wat Coca-Cola vervolgens heel slim heeft gedaan, is mensen
Coca-Cola door geluk te laten beleven. Het doel? Een lach op iemands gezicht
toveren en op deze manier de wereld een beetje beter maken. In onderstaand geval: Wereldvrede.
Bovendien is dit een slimme manier van campagne voeren. Coca Cola creƫert content, voert het uit, mensen filmen het of Coca Cola filmt het zelf. Het duurt niet lang of je vindt het op internet. Vervolgens kijken mensen ernaar en ze gaan het met elkaar delen. Want wat leuk is deel je, toch? Net als Coca Cola! Meer leuke filmpjes van de machines vindt je hier.
Kortom: Dit is de beste, maar ook goedkoopste manier van reclame maken!
"Goedkoop?!" hoor ik je denken. Jawel. Maak maar eens een reclame van een halve minuut en zendt het uit op tv en je bent duizenden dollars kwijt. Youtube daarentegen is gratis. Natuurlijk zijn de cadeaus die Coca Cola weggeeft ook duur, maar dat is niks vergeleken met waarde van de miljoenen fans die ze hierdoor krijgen. Slimme zet!
Coca-Cola weet altijd op de gekste plekken over heel
de wereld op te duiken met hun machines en het zou dus zomaar kunnen gebeuren
dat jij er ook een keer een tegen komt!
©Zero260 |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten