maandag 30 december 2013

Innocent Smoothies: Goedgemutste Breicampagne

"Zonder jas op de fiets. Je eerste oliebol van het seizoen. Zingende cavia’s. Er zijn ontelbaar dingen die het leven een klein beetje leuker maken. Leuker, gezelliger, daar zijn wij wel voor te porren." aldus Innocent Smoothies. En als je het mij vraagt ook gelukkiger!


©2013 Innocent Smoothies
Geen wonder dat Innocent Smoothies de Goedgemutste Breicampagne is begonnen. Kijk in Januari in de schappen en je zult alle smoothies een wollen mutsje zien dragen. Voor elk flesje dat je vervolgens koopt, gaat er 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds, die er op zijn beurt vervolgens gezellige uitstapjes voor eenzame ouderen van organiseert. Deze actie zorgt dus uiteindelijk voor het geluk van onze ouderen. Top!

Hoe meer smoothies met een mutsje verkocht worden, hoe meer geld er naar het Ouderenfonds gaat. En omdat ze zelf niet alle mutsjes kunnen breien, vragen ze heel Nederland om mee te doen. Innocent heeft als het ware een community, een (online) gemeenschap van gelijkgestemden, om zich heen gebouwd. In dit geval een community van Nederlanse breiers. Heel slim!

Wat ik zelf jammer vind, is dat de actie niet heel zichtbaar is. Heel Nederland heeft de reclame gezien, maar ziet niet wat Innocent nog meer met hun community doet. Zo wordt er elke week een gebreid mutsje uitgeroepen tot Muts van de week, door middel van het aantal stemmen dat het krijgt op de website. Speciale breiers worden genoemd op een speciale pagina op hun website en achter elke foto zit een verhaal. Innocent heeft zelfs een pagina vol brei-instructies op de site!

Maak jezelf en een ander eens gelukkig in de maand januari en koop een goed gemutste smoothie! Lekker voor jezelf en gezellig voor een oudere!

©2013 Innocent Smoothies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten