"Zonder jas op de fiets. Je eerste oliebol
van het seizoen. Zingende cavia’s. Er zijn ontelbaar dingen die het leven een
klein beetje leuker maken. Leuker, gezelliger, daar zijn wij wel voor te
porren." aldus Innocent Smoothies. En als je het mij vraagt ook gelukkiger!
©2013 Innocent Smoothies |
Geen wonder dat
Innocent Smoothies de Goedgemutste Breicampagne is begonnen. Kijk in Januari in
de schappen en je zult alle smoothies een wollen mutsje zien dragen. Voor elk
flesje dat je vervolgens koopt, gaat er 20 cent naar het Nationaal
Ouderenfonds, die er op zijn beurt vervolgens gezellige uitstapjes voor eenzame
ouderen van organiseert. Deze actie zorgt dus uiteindelijk voor het geluk van
onze ouderen. Top!
Hoe meer smoothies
met een mutsje verkocht worden, hoe meer geld er naar het Ouderenfonds gaat. En
omdat ze zelf niet alle mutsjes kunnen breien, vragen ze heel Nederland om mee
te doen. Innocent heeft als het ware een community, een (online) gemeenschap
van gelijkgestemden, om zich heen gebouwd. In dit geval een community van
Nederlanse breiers. Heel slim!
Wat ik zelf jammer
vind, is dat de actie niet heel zichtbaar is. Heel Nederland heeft de reclame
gezien, maar ziet niet wat Innocent nog meer met hun community doet. Zo wordt
er elke week een gebreid mutsje uitgeroepen tot Muts van de week, door middel
van het aantal stemmen dat het krijgt op de website. Speciale breiers worden
genoemd op een speciale pagina op hun website en achter elke foto zit een
verhaal. Innocent heeft zelfs een pagina vol brei-instructies op de site!
Maak jezelf en een
ander eens gelukkig in de maand januari en koop een goed gemutste smoothie!
Lekker voor jezelf en gezellig voor een oudere!
©2013 Innocent Smoothies |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten